Saturday 23 February 2013

WELCOME TO KINABALU



Gambar ini diambil di Kinabalu Park. Kami berehat dan sambil meninjau kawasan Kinabalu Park yang udaranya sungguh nyaman.

Udara yang dingin dan segar , sejuk mata memandang melihat flora dan fauna yang sungguh menakjubkan.

A Mount Kinabalu climb is a unique experience that you definitely must try if you are planning a holiday on the beautiful island of Borneo.


Kami berkunjung diwaktu pagi, dari kejauhan pemandangan Gunung Kinabalu nampak jelas. Jika waktu petang tak nampak sebab awan berarak terlalu tebal hingga menutup pemandangan.  Gambar ini di ambil dari KK ke Kundasang.

Selain dari itu di Bandar KK terkenal dengan pasar hasil dari laut di Kepulauan Sabah. Semua hasil laut kita boleh beli di Pasar Filipina. 

Suasana di Pasar Filipino ada berbagai ragam dan berbagai kaum. Letih mataku melihat berbagai jenis ikan dari kecil hingga Ikan Besar seakan Ikan Jerung.  Sebenarnya ikan sederhana lebih sedap daripada ikan besar kerana ikan besar dagingnya dah tawar.
Dipasar Kota Kinabalu terkenal dengan makanan laut termauk Udang Kara. Harga Udang Kara juga paling besar RM150 dan paling kecil RM20.
  



No comments:

Post a Comment