Wednesday 8 April 2015

JOM KE HONG KONG


Hong Kong ada 4 main area... yang semuanya dipisahkan oleh lautan. i) Lantau Island - kat sini ada Airport, Disneyland, Citygate Outlets, Ngong Ping 360 Village. ii) Kowloon - famous spot for Tourists to stay. Kitorang stay kat sini. Avenue of Stars, Symphony of Lights, Ladies Market, Museum2, Shopping Complex, tempat makan semua byk kat sini. iii) Hong Kong Island - Banyak bangunan tinggi2, office building banyak sangat kat sini, The Peak, Madame Taussad, Sky Terrace, Ocean Park, Islamic Centre ada kat sini. iv) New Territories - ni kitorang tak pergi. Tak tau la apa tempat menarik kat situ.

Sampai je di Airport beli kad octopus di Kaunter tiket MTR di dalam Airport Terminal 1 . Naik bas nombor A21 untuk ke Tsim Tsa Tsui. Perjalanan dalam 40 minit macam tu. Waktu naik kena sentuh kad octopus tu. Bas ni dua tingkat. Beg boleh diletakkan di tempat beg di tingkat bawah.

DiTsim Tsa Tsui. Bermalam di Delta Hotel, the excellent service and superior facilities make for an unforgettable stay. Top features of the hotel include safety deposit boxes, free Wi-Fi in all rooms, lockers, shops, 24-hour front desk.

Chungking Mansions, sebuah bangunan yang menempatkan banyak hotel/hostel bajet di Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon. Nak kenal Chungking Mansions ni senang je. Di stesen MTR Tsim Sha Tsui, keluar Exit E, depan tu korang akan nampak satu building dengan electronic billboard sebesar alam di hadapannya. That’s the one. Terletak di Blok A Tingkat 13, tapi kami diletakkan di Tingkat 15 di Ashoka-Delta Hotel
haracter:line-break'> yak Olive yang muda-muda tu.  Senang juga nak mencari makanan halal di Hong Kong. Restoran arab, pakistan, yeman etc. Ramai pekerja-pekerja restoran yang mengedarkan pamphlet di sepanjang jalan. Kalau kat area Masjid kowloon lagi banyak. Kalau kita nak, mereka akan membawa kita ke restoran mereka. 


Senang juga nak mencari makanan halal di Hong Kong. Restoran arab, pakistan, yeman etc. Ramai pekerja-pekerja restoran yang mengedarkan pamphlet di sepanjang jalan. Kalau kat area Masjid kowloon lagi banyak. Kalau kita nak, mereka akan membawa kita ke restoran mereka. 

No comments:

Post a Comment